Gericht op duurzame verbetering van de leef- omstandigheden van kansarme kinderen

Steun ons! Aanvraagformulier

Wat doet de Louisa Stichting?

De Louisa Stichting verleent financiële hulp aan kinderen die geen aanspraak kunnen maken op de Universele Rechten van het Kind. Gesteund worden kortlopende projecten gericht op duurzame verbetering van de leef- omstandigheden en mogelijkheden van kansarme kinderen, gebaseerd op humanitaire beginselen.

Uitgelichte projecten

Stichting Vrienden Holten Bedanda, project De Gevulde Waterkruik: Guinea-Bissau

Dit is de 2e fase van het drinkwaterproject voor het eiland Catunco in Guinee-Bissau. De eerste fase is succesvol afgerond: 60 tanks zijn gebouwd door de boerenzoons die door ons zijn opgeleid. De overige 250 huishoudens van Catunco wensen ook graag een drinkwatertank en zijn bereid zelf een bijdrage te leveren. Regenwateropslag in betonnen tanks per huishouden blijkt een goede oplossing voor Catunco en nabije eilanden, omdat al het grondwater zout is. Dit heet Rain Water Harvesting. Kinderen en ouders krijgen een grotere kans op gezondheid.

Stichting Kindertehuizen Bulgarije "geloof, hoop & liefde": Bulgarije

Gedeeltelijke renovatie voor kindertehuis "Vergeet mij Niet" te Stara Zagorra/Bulgarije, waar 40-50 kinderen verblijven in de leeftijd van 3-7 jaar. Het tehuis is gebouwd in 1977 en verkeert in verwaarloosde staat. Het tehuis bestaat uit 5 units elk voor 10 kinderen. De renovatie in de zomer van 2014 bestaat uit: drie nieuwe slaapkamers voor 4 kinderen, nieuw sanitair, nieuwe keuken met eetkamer en nieuwe speelzaal. Verder worden de plafonds, wanden, vloeren, elektra en CV gerenoveerd. De nieuwe ramen worden voorzien van dubbel glas. Alles volgens de laatste EU-richtlijnen.

EFIM-foundation: Community Centre met Day Care Wellawaya: Sri Lanka

Een bijdage wordt gevraagd voor het onderdeel Day Care Centre van het te bouwen Community Center in Wellawaya. Dit centrum moet ertoe bijdragen dat moeders, die microkrediet genieten, kunnen werken op het land, zonder zorg voor hun kinderen (omdat die opgevangen worden in het Day Care Centre). Het bedrag dat gevraagd wordt van de Louisa State is € 12.100,-. Met deze investering wordt bereikt dat 15 kinderen opgevangen worden, de kinderen en moeders begeleid worden, en vooral dat de opbrengst voor de gezinnen van de microfiancieringsprojecten meer duurzaam wordt.